Aloittelijan crosstraining: RYHMÄTREENI - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
EI LIITTYMISMAKSUA JA 1KK KAUPAN PÄÄLLE!*

Aloittelijan crosstraining: RYHMÄTREENI

Kesto: max. 30 min. Tee harjoitus yhdessä ystäväsi kanssa! Jakakaa toistojen määrä; ajankäytön voitte sopia itse. Voitte tehdä yhden liikkeen kerrallaan tai jakaa ne usempiin kierroksiin.

SATS Elixia
SATS Elixia
06. tammikuuta 2020

Boxjump

Toistot: 50

Tärkeää huomioida: Hanki jykevä laatikko/koroke, jonka laitat tasaiselle (liukumattomalle) alustalle, sekä hyvät, tukevat kengät. Hyppää laatikon/korokkeen päälle ja laskeudu hallitusti alas. Laatikko/koroke ei saa olla liian korkea. Keskity hyvään, oikeanlaiseen hyppyyn, hyödynnä käsiä hypätessä.

Yleisimmät virheet: Hyppyä ei tehdä tasajalkaa. Alastulo ei ole hallittu. Korokkeelle hypätään liian läheltä, jolloin jäädään korokkeelle reunalle. Tämä voi johtaa loukkaantumiseen.

Hillclimbers

Toistot: 75

Tärkeää huomioida: Pidä keskivartalo tiukkana, paino tasaisesti molemmilla käsillä ja työnnä kunnolla käsillä. Selkä on parempi pitää hieman kyyryssä kuin notkolla.

Yleisimmät virheet: Ei nojauduta tarpeeksi eteenpäin tai ei pidetä keskivartaloa tiukkana, jolloin selänasento voi hieman notkahtaa harjoituksen aikana.

Wallball (pallon heitto)

Toistot: 75

Tärkeää huomioida: Ota katseella seinästä kiintopiste, johon yrität osua pallolla. Pidä pallo rintaa vasten ja heitä molemmilla käsillä.

Yleisimmät virheet: Selkä ei ole suorassa, kädet ovat pallon alapuolella ja katsot alaspäin.

Soutu

Kesto: 1 500 m

Tärkeää huomioida: Souda aktivoiden koko kehoa, tee veto yhtä aikaa käsillä ja jaloilla. Hyödynnä koko liikerata ja vedä kohti palleaa.

Yleisimmät virheet: Liian lyhyet vedot tai liian kovat vedot, jolloin jalat jarruttavat hihnoja vasten. Tavallinen virhe on pitää kyynärpäät liian leveällä tai tehdä veto liian alas kohti vatsaa. Usein liike kohdistuu käsiin ja jalkoihin, vaikka harjoituksen pitäisi tuntua myös selässä ja vatsassa.

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →