Pidä kroppa rantakunnossa syksylläkin!

Rantakausi tuli ja meni. Miten kävi kunnon? Kesän juhlat voivat olla tuhoisia kropalle, jonka eteen olet tehnyt kovasti töitä. Treenaaminen vaihtuu äkisti aurinkotuoliin ja proteiinipatukka vaihtuu jäätelötuuttiin. Silloin on syytä muuttaa lomatapojaan ja polkaista treenaaminen uudelleen käyntiin. Tässä on vinkkejä, joilla pääsee takaisin rantakuntoon – koko syksyn ajaksi.
Kategoria
Harjoittelu

1. Treenaa kovaa

Kova treenaaminen polttaa enemmän rasvaa kuin kevyt treenaaminen. Tämä johtuu siitä, että kovassa treenissä joutuu käyttämään enemmän energiaa ja happea ja näin kroppa joutuu tekemään enemmän töitä. Prformance Hi-Intensity on erinomainen treeni, jos haluat saada paremmin erottuvat lihakset. Se on täydellinen yhdistelmä voima- ja kuntoharjoittelua, jossa ohjaaja ja muut osallistujat innostavat harjoittelemaan täysillä.

2. Minimoi lepoaika

Jos treenaat itseksesi tai käytät ELIXIAn treeniohjelmia, minimoi lepoaika sarjojen välillä. Sillä tavoin voit lyhentää kokonaistreeniaikaa ja lisätä treenin tehoa. Lyhyet palautustauot riittävät siihen, että saat tarpeeksi energiaa jatkaaksesi jälleen täysillä. Uskalla haastaa itseäsi – pystyt enempään kuin uskotkaan!

3. Aseta treenaaminen tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi

Kehon rasvaprosentin pudottaminen ja lihasten paremmin erottuviksi saaminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Siksi on tärkeää asettaa treenaaminen tärkeysjärjestyksessä muiden tekemisten edelle, jos haluaa päästä tavoitteeseensa. Laadi suunnitelma ja pysy siinä. Oletko päättänyt treenata torstai-iltaisin? Silloin on myös treenattava, vaikka työkaverit yrittäisivät houkutella yhdelle töiden jälkeen. Niin se vain on.

4. Jätä alkoholi pois

Alkoholilla on kielteinen vaikutus kehoon, sillä se heikentää vaikutusta, jonka haluat saavuttaa treenaamisella. Keho myös polttaa enemmän rasvaa treenin jälkeen, jos ei ole juonut alkoholia edellisenä päivänä. Lisäksi krapulapäivänä tulee helposti valittua pizza treenin sijasta. Sekin on hyvä syy olla juomatta alkoholia sinä aikana, jonka on päättänyt käyttää kunnon parantamiseen.

5. Ajattele ruokavaliota

Yritä syödä hyvin ja välttää pikaruokaa. Tee eväät lounaaksi, jotta tiedät, mitä syöt. Sokeri ei todistetusti ole hyväksi keholle useista syistä, ja kunnon parantamisen näkökulmasta vaihtoehtoja on vain yksi: olla syömättä sokeria. On kuitenkin tärkeää voida hemmotella itseään silloin tällöin, jotta pystyy pysymään uudessa ruokavaliossaan pitemmän päälle.

Onnea matkaan. Pystyt siihen kyllä!