9 vinkkiä ensimmäiseen kuntopyörätreeniin - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

9 vinkkiä ensimmäiseen kuntopyörätreeniin

9 vinkkiä ensimmäiseen kuntopyörätreeniin

Kuntopyöräily on erittäin tehokas treeni, jolla saa nopeasti tuloksia, jos haluaa päästä parempaan kuntoon tai pudottaa painoa. Treenin aikana saa hikoilla oikein urakalla. Se on erittäin tehokasta, rankkaa ja ennen kaikkea hauskaa. Tässä on 9 vinkkiä ensimmäistä kuntopyörätreeniäsi varten!

Peter Rotstam
Peter Rotstam
09. helmikuuta 2018

Cycling on uskomattoman tehokas treeni, joka tuottaa taatusti tuloksia hyvin lyhyessäkin ajassa. Viime vuosina kuntopyöristä on tullut kuntosalien yleisimpiä välineitä, ja kuntopyöräilyn suosio kasvaa jatkuvasti. Nopea painonpudotus (jos sitä tavoittelee), tehokas kuntotreeni ja yhteisöllisyys ovat luoneet pohjan yhdelle nopeimmin kasvavista treenimuodoista.

RANKKA JA HAUSKA TREENI. SALIN HIKISIN! –CAROLINE 

Koska Cycling perustuu yhteen ihmisen luonnollisimmista liikkeistä ja liikeradoista, loukkaantumisriski on lähes olematon muihin treenimuotoihin verrattuna. Tämä yhdessä nopeiden tulosten kanssa tekee Cyclingista itsestään selvän lajivalinnan, joka tekee ihmeitä kropalle.

RANKKA, INNOSTAVA KUNTOTREENI, JOLLA SAA TULOKSIA NOPEASTI. – RANA

Kuntopyöräily on erittäin tehokas treeni, jolla saa nopeasti tuloksia. 

USKOMATTOMAN MOTIVOIVAA TREENATA RYHMÄSSÄ HYVÄN MUSIIKIN TAHTIIN. – JHONNY

9 VINKKIÄ ENSIMMÄISEEN KUNTOPYÖRÄTREENIIN

1. Älä aseta itsellesi mitään vaatimuksia, vaan yritä pysyä mukana niin hyvin kuin pystyt

Älä vaadi itseltäsi liikoja, mutta uskalla haastaa itseäsi ja nostaa sykettä. Jos väsyt aivan liikaa, jätä mieluummin jokin harjoitus väliin ja paina taas täysillä seuraavassa.

2. Älä huijaa vastuksen kanssa

Pienellä vastuksella ajaminen ei tuota tuloksia. Jos olet aivan puhki, jätä mieluummin yksi intervalli väliin. Älä kevennä vastusta siinä toivossa, että ohjaaja ei huomaa.

3. Valitse innostava ohjaaja

Ohjaajan motivointikyky painaa vaakakupissa usein enemmän kuin itse ohjelma.

Cycling

Kohota kuntoasi ja anna hien virrata Cycling-sisäpyöräilytunneilla. Tunnit sopivat sekä aloittelijoille että kokeneimmille kuntoilijoille.

Lue lisää Liity jäseneksi

4. Tehokasta treeniä pakaroille ja reisille

Cycling on erittäin tehokas treenimuoto reisi- ja pakaralihasten treenaamiseen. Treeniä saavat myös selkä- ja vatsalihakset. Samalla polvien ja lonkkien rasitus on minimaalista.

5. Huono selkä ei ole mikään tekosyy jäädä pois

Cycling on hyvä treenimuoto selkäkivuista kärsivälle. Nosta ohjaustankoa niin, että voit istua selkä suhteellisen suorana. Jää mieluummin istumaan, kun treenissä tulee seisten suoritettavan harjoituksen vuoro. Se ei haittaa, jos et tee kaikkea täsmälleen samalla tavalla kuin kaikki muut, kunhan vain poljet ja teet parhaasi. 

6. Juo riittävästi ennen treeniä

Juo vettä säännöllisesti päivän mittaan ja juo pari kolme desiä nestettä juuri ennen treeniä. Pidä aina juotavaa mukana, jotta voit juoda säännöllisin väliajoin. Muista juoda vielä enemmän heti treenin jälkeen. Hyvä nestetasapaino auttaa saamaan treenistä parhaan mahdollisen hyödyn.

7. Kokeile pari kertaa, ennen kuin teet päätöksen

Kokeilemalla Cyclingia muutaman kerran annat sille ja itsellesi mahdollisuuden. Cycling on hyvä vaihtoehto juoksemiselle ja tehokas treenimuoto, jos haluat päästä hyvään kuntoon. Jos sinusta tuntuu (noin) kymmenen kerran jälkeen, ettei tämä treenimuoto ole sinun juttusi, treenaamisesta on kuitenkin ollut paljon hyötyä.

8. Haasta itseäsi

ELIXIAlla on useita erilaisia Cycling-treenejä, kuten CyclingCycling HIT ja Cycling Start. Aloita 30 minuutin treenillä ja jatka siitä 45 minuutin ja 60 minuutin treeneihin. Yritä pitää syke noin 85–95 prosentissa maksimisykkeestä treenin raskaimmissa osissa. 

9. Tule paikalle hyvissä ajoin ennen ensimmäisen Cycling-treenisi alkua

Silloin ohjaaja ehtii näyttää kaikessa rauhassa, miten voit säätää kuntopyörän itsellesi sopivaksi. Monilla ELIXIAn Cycling-tunneilla on mahdollista treenata sykevyön kanssa. Jos haluat käyttää sykevyötä, pyydä tarvittaessa reippaasti apua ohjaajalta.

SUPERHYVÄ KUNTOTREENI! – EVA

Lue myös: Cyclingia aloittelijoille

Lue lisää ja varaa paikka seuraavaan Cycling-treeniisi tästä!

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →