Tabata on korkean intensiteetin kokonaisvaltainen treeni, joka perustuu Tabata-intervalleihin. Tabata on monien suosikki intervallitreenimuoto sen lyhyiden työosuuksien takia. Ohjelman rakennetta on helppo seurata – teet täysillä 20 sekuntia ja lepäät 10 sekuntia. Tabata -treeneihin voit osallistua ryhmäliikuntasaleissa, ulkona ja hot-studioissa.

Tabata-tunti alkaa aina lyhyellä lämmittelyllä ja treeniosio kestää noin 20 minuuttia.

Tuntia on helppo seurata – teet täysillä 20 sekuntia ja lepäät 10 sekuntia. Lyhyet intervallijaksot koetaan usein erittäin motivoiviksi, minkä vuoksi tämän tyyppisestä harjoittelusta on tullut todella suosittua ympäri maailman.

Tabata sisältää hyppyjä ja korkean intensiteetin harjoitteita, mitkä on kuitenkin mahdollista muokata itselleen parhaiten sopivimmiksi ammattitaitoisen ohjaajan opastuksella.

Tabata -tunneilla voidaan käyttää välineinä step-lautaa, käsipainoja sekä levytankoja ja -painoja. Osa harjoitteista tehdään oman kehon painolla ilman välineitä. Harjoitteissa käytettävät välineet vaihtelevat tunnin ohjaajan suunnitteleman ohjelman mukaan.

  • Kestävyys
    4/4
  • Voima
    4/4
  • Liikkuvuus
    0/4
  • Tasapaino
    1/4
  • Intensiteetti
    4/4
  • Koreografia
    0/4