Ashtanga Yoga on dynaaminen joogaharjoitus, jossa tehdään perinteinen vakiomuotoinen asanasarja. Tunti kehittää voimaa, kestävyyttä ja notkeutta. Huomaa, että tarvitset oman maton oppitunnille. Myymme keskustassa joogamattoja.

Ashtanga Yoga sopii kaikille, jotka haluavat vahvistaa koko kehoa sekä lisätä notkeutta ja kestävyyttä dynaamisen joogan avulla.

Ohjaamme Ashtangajoogaa perinteisen formaatin mukaisesti. Tunti on Ashtanga-järjestelmän ensimmäinen sarja, "Primary Serie", joka alkaa aurinkotervehdyksillä, jatkuu seisten ja istuen tehtävillä asanoilla ja päättyy ylösalaisin tehtävillä harjoituksilla ja rentoutuksella. Ashtangajoogan etuna on, että voit osallistua tunneille missä päin maailmaa tahansa, sillä sarjat toistuvat aina samanlaisina.

Alkuperäinen syy harjoittaa Ashtangajoogaa oli kehon ja mielen puhdistautuminen. Tämän joogamuodon kehittäjä K. Sri Pattabhi Jois kuoli vuonna 2009, mutta Ashtangajooga jatkaa perinnettään useiden joogamuodolle omistautuneiden ohjaajien kautta. Ashtangajoogan toivat länsimaihin Sri Pattabhi Joisin oppilaat David Williams ja Nancy Gilgoff, jotka aikanan toivat Joisin opettamaan Yhdysvaltoihin, josta joogamuoto alkoi nopeasti leviämään ympäri maailman. Joisin Intian Mysoreen perustamaa Ashtangajoogainstituuttia vetää hänen lapsenlapsensa K. Sharat Jois, jota kutsutaan myös nimellä Manju Jois. Hänen lisäkseen muita nimekkäitä opttajia ovat Nancy Gilgoff, David Swenson, John Scott, Eddie Stern, Kino Mcgregor. Ashtangajoogan vaikutteita on löydettävissä myös monista muista joogamuodoista, kuten Vinyasa Flow tai Yoga for Athletes. Ashtangajoogaa harjoitetaan kaikkialla maailmassa sukupuoleen tai ikään katsomatta.

  • Kestävyys
    0/4
  • Voima
    3/4
  • Liikkuvuus
    4/4
  • Tasapaino
    3/4
  • Intensiteetti
    2/4
  • Koreografia
    0/4