Lihaksissa tuntuva jalkatreeni kuminauhalla! - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

Lihaksissa tuntuva jalkatreeni kuminauhalla!

Lihaksissa tuntuva jalkatreeni kuminauhalla!

Haluatko muokata jalkojasi ja takamustasi? Silloin kannattaa tehdä kuminauhasta paras ystäväsi. Se on helppo ottaa mukaan kaikkialle, sen käyttö todella tuntuu lihaksissa ja se tuottaa taattuja tuloksia!

ELIXIA
04. kesäkuuta 2018

Tässä on viisi harjoitusta pakaroille ja jaloille, jotka voit tehdä kovemman jalkatreenin lopuksi, juoksulenkin jälkeen tai kun haluat tehdä lyhyen ja tehokkaan pakara- ja jalkatreenin. Kaikkia viittä harjoitusta tehdään kymmenen toistoa, ja jokainen harjoitus tehdään kolmesta viiteen kertaa.

Hyppy kyykkyasennosta kuminauhaa käyttäen

1. SQUAT JUMPS

Aseta kuminauha hieman polvien yläpuolelle. Mene syvään kyykkyyn (squat) ja varmista, että käytät kuminauhan vastusta. Tee sitten hyppy kyykkyasennosta ja toista.

Hyppy kyykkyasennosta kuminauhaa käyttäen

2. POTKU TAAKSE

Seiso yhdellä jalalla ja potkaise toisella jalalla hitaasti ja harkitusti taakse niin, että lihaksissa tuntuu polttoa takareisissä ja pakarassa. Tee kymmenen toistoa kummallakin jalalla. Pidä keskivartalo tiukkana ja keskity yhteen pisteeseen, jotta pysyt tasapainossa. 

Potkaise hitaasti taakse, kuminauhan vastusta käyttäen

3. POTKU SIVULLE

Sama periaate kuin edellisessä harjoituksessa, mutta potkaise tässä tapauksessa sivulle. 

Potkaise hitaasti sivulle, kuminauhan vastusta käyttäen

4. JALAN VETO LANKUSSA

Asetu lankkuasentoon

Asetu korkeaan tai matalaan lankkuasentoon ja vie jalkaa ulos ja sisään yksi jalka kerrallaan. Yksi toisto lasketaan siitä, kun olet vienyt kummankin jalan ulos ja takaisin sisään. 

Vie jalkoja vuorotellen sivulle

5. ASKELKYYKKY POTKULLA

Askelkyykky potkulla

Tee lopuksi tavallinen askelkyykky ja heti sen jälkeen potku taakse. Vaihda jalkaa ja tee kymmenen toistoa kummallakin jalalla. 

Potkaise kyykyn jälkeen taakse

Nauha on Casallin nauha, joita on saatavilla eri vastuksin ja joita voi ostaa ELIXIA-liikuntakeskuksista. Hanki nauha ja pidä sitä aina mukana kassissa, sillä kukapa tietää, ehkä aikatauluusi ilmestyy vapaa hetki? Onnea matkaan!

Haluatko tietää lisää voimaharjoittelusta? 

Tässä on täydellinen  oppaamme voimaharjoitteluun!
 Haluaisitko tehdä enemmän voimaharjoittelua, mutta sinun on vaikea valita, mitä treenaisit? Täältä löydät monipuolisia treenivinkkejä voiman lisäämiseksi. 

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →