Trigger Point Online

Trigger Point Online

Intensiteetti

Koreografia

Kestävyys

Voima

Flexibility

Tasapaino

Trigger Point on “myofaskiaalista itsehierontaa”, jossa muokkaat kehosi pehmytkudoksia.

Harjoituksessa hyödynnetään sylinterinmuotoista rullaa ja palloa. Yhdistämällä erilaisia rentoutustekniikoita dynaamisiin liikkuvuusharjoituksiin parannamme suorituskykyäsi.

Urheilijoiden keskuudessa Trigger Point -harjoitusten käyttö ennen harjoitusta tai kilpailua on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Rullan ja pallon säännöllinen käyttö vähentää loukkaantumisriskiä myös muussa harjoittelussa.

Kesto 30 min
Ohjaaja Tiina Hasanen
Tarvittava tila 3 m2

Tarvitset

Foamroller

Foamroller

Loukkaantumisriski vähenee ja liikkuvuus paranee, kun rullauksen tuottaman paineen avulla vaikutetaan lihasten reseptoreihin.

Tuberoller

Tuberoller

Käytetään lihasten rentouttamiseen. Nystyrät auttavat käsittelemään myös pieniä lihasryhmiä ja trigger-pisteitä.

Triggerpoint ball

Triggerpoint ball

Hierontapallo auttaa pääsemään syviin lihaskudoksiin. Täydellinen väline lihasten lämmittelyyn ennen treeniä tai jäykkien lihasten palautteluun.