Maaliskuun terveiset PT Cornerista!

Kiireinen aikataulu on yleinen syy treenaamattomuudelle. Miten saada käynnistettyä sisäisen motivaation kipinä, joka antaisi energiaa treeniin vielä rankan työpäivän päälle? Tähän kysymykseen etsimme vastausta tämän kertaisessa PT Corner –artikkelissa. Toivottavasti inspiroidut Rikun ja hänen PT-asiakkaansa Suvin treenikertomuksesta!

Kevättä on ilmassa ja energiatasot nousussa, eikö vaan! 

Päivän pidetessä on toivottavasti jokaisella virtaa satsata enemmän myös omaan hyvinvointiin.

Nähdään siis SATS ELIXIAlla!

T. Riku

Maaliskuun henkilökuvassa on pitkäaikainen asiakkaani Suvi. Hän kertoo fiiliksiään treenaamisesta näin:

Olen 38-vuotias mimmi Itä-Helsingistä. Työskentelen hoitajana lastensuojelussa. Työni on epäsäännöllistä kolmivuorotyötä, joten työn ja treenaamisen sovittaminen yhteen on välillä HYVINKIN haastavaa. Sanottaisko, että varsinaista palapelin kokoamista! Toisinaan on nieltävä karu tappio, kun on jätettävä joku mahtava jumppa väliin. Se ottaa koville ja syö tätä naista, mutta ainahan ei voi voittaa!! Treenaaminen on kuitenkin minulle todella tärkeä elämän tapa ja se auttaa jaksamaan niin työssä kuin muussakin arjessa.

PT-treenit on ollu mulle ihan huippu juttu! Salille meneminen itsekseen on välillä todella vaikeaa ja sinne menemisen eteen joutuu tehdä kovastikin töitä. Liian usein tulee itsekseen treenatessa mentyä myös sieltä missä aita on matalin eikä poistua omalta epämukavuusalueelta. On mukava lopettaa heti, kun tuntuu vähän pahalta. Ihan eri fiilis tulee treenatessa PT:n kanssa. Itse ei tarvitse muuta kuin olla sovitusti paikalla ja PT hoitaa loput. KAPTEENI käskee ja minä teen mitä se käskee, IHAN PARASTA!! PT:tä ei myöskään pysty huijaamaan. Hän kyllä huomaa heti, että meneekö jokin liike liian kevyesti ja antaa kyllä sitten tuta. Kun treenataan, ni sitä treenataan eikä leikitä! On ollut suuri ilo ja kunnia saada treenata juuri Rikun kanssa. Rikulla on taito hyppysissä. Riku piiskuroi ja rääkkää kunnolla eikä kuuntele mutinoita. Riku on myös todella kannustava ja häneen voi luottaa, kertaakaan ei ole siis painot pudonnu rinnan päälle 😂 Ja takuuvarmasti kyllä tuntee seuraavien päivien aikana, että treenattu on. Kroppa on usein, ku "hakattu", useimmiten kyllä ilman mustelmia 😂 Riku ei myöskään hevillä säikähdä. Hänelle voi tarpeen tullen ladella myös muutamia ärräpäitä. Maksaa kyllä sitten treenillä potut pottuina takasin!!

Ryhmäliikuntatuntien suhteen olen aika moniruokainen. Mitä KOVEMPI ja MUKAANSATEMPAAVAMPI tunti ja vetäjä sen PAREMPI. Ehdoton ykkös suosikkituntini on kuitenkin Cardio Step & Strenght, mutta hyvänä kakkosena tulee myös Cardio Pulset. Vaikka en olekaan mikään tanssillinen ihminen, niin tykkään käydä myös Love2Dance:ssa ja AfHo:ssa. Jumppa on kivaa, kun se on hauskaa ja siitä tulee hyvä fiilis. Se ei saa olla mitään pakkopullaa. On ihanaa kun tunneilla on rento ja iloinen fiilis. Ei tarvitse miettiä eikä pelätä, että meneekö kädet ja jalat juuri kuten naapurilla tai vetäjällä. Itsellä kun tuntuu olevan aina kaksi vasenta jalkaa ja kättä :). Tunnin jälkeen parasta on hikinen, iloinen ja kaikkensa antanut fiilis!

Elämäni paras sijoitus!

Suvi

PT-corner