Elokuun PT Corner

Viimeisetkin meistä ovat palanneet kesälomilta töiden pariin. Arjen ja liikunnan uudelleen yhteensovittaminen voi kuitenkin olla helpommin sanottu, kuin tehty. Avainsanoja ovat rutiini sekä motivaatio. Jos olet pitänyt treenirytmiä yllä koko kesän, hienoa! Mikäli taas treenit ovat jääneet vähemmälle ja ryhtiliikkeen aika on nyt, PT Corner on mukanasi antamassa inspiraatiota treenaamisen jatkamiseen.

Liikunnan ammattilaisen sanoin: ”paras treeni on se, mikä toteutuu”. Ensimmäinen välietappi kesän treenitauon jälkeen voi olla pelkkä treenin loppuun saattaminen. Parin onnistuneen treenin jälkeen pääset varmasti taas treenirytmiin kiinni, jolloin treenit alkavat kulkea lähes omalla painollaan.

Treenirytmin ja rutiinien luominen on näin loppukesästä keskimääräistä helpompaa, sillä mahdollisuuksia ulko- ja hyötyliikuntaan on vielä paljon tarjolla. Onkin kannattavaan lähteä liikkeelle pienistä teoista: kävele portaat, tee pihatöitä ja taita työmatka lenkkeillen tai pyöräillen. Myös ELIXIAn Online Training –treenejä on mukava tehdä ystävien kanssa takapihalla tai olohuoneessa. Anna itsellesi lupa aloittaa treenit kevyesti ja siirtyä vähitellen rankempaan treenaamiseen.

Tavoitteiden asettaminen on aina osa tehokasta ja toimivaa treenaamista. Kun olet saanut treenirutiinin käyntiin, onkin hyvä asettaa itselleen konkreettinen tavoite, jota kohti treenit kulkevat. Jos treenirutiinin käyntiin saaminen osoittautuu hankalaksi, yksi vaihtoehto on kääntyä ELIXIA koulutettujen Personal Trainereiden puoleen. Toisinaan kaverin kanssa treenaaminen tuo mukanaan tarvittavan kipinän. Haasta siis puolisosi, ystäväsi ja kollegasi mukaan liikkumaan.