Syksyn uutuustunnit ovat täällä!

Ryhmässä treenaaminen on hauskaa ja tuottaa tuloksia! Nyt se on osoitettu myös tieteellisesti. Me ELIXIAlla haluamme tehdä enemmän sellaista, mikä toimii ja niinpä 27.8. alkaen ryhmäliikuntatarjontamme laajenee neljällä uudella – ja supertehokkaalla – vaihtoehdolla.

Tulokset olivat hämmästyttäviä, kun amerikkalaisen Penn State -yliopiston tutkijat kokosivat 25 ”liikkumatonta” henkilöä treenaamaan erilaisilla ryhmäliikuntatunneilla 30 viikon ajan.

Reilun seitsemän hikisen ja maitohappoisen kuukauden jälkeen peräti kaksikymmentä 25:stä osallistujasta sai ylpeänä todeta osallistuneensa jokaiselle tunnille. Lisäksi kaikilla osallistujilla rasvaprosentti ja kolesterolitaso olivat laskeneet ja itsetunto oli parantunut. Ehkä suurin hyöty oli se, että kaikista projektissa mukana olleista oli tullut aktiivisia liikkujia, jotka pitävät säännöllistä liikuntaa tärkeänä osana elämäänsä.

Syksyn uutuuksia ovat:

CARDIO ENERGY

Äärimmäinen kuntoliikuntatunti! Riippumatta siitä, valitsetko 30, 45 vai 60 minuutin tunnin, saat varmasti hauskan ja vauhdikkaan treenin, joka on täynnä energiaa, rytmikästä musiikkia ja hikisiä haasteita. Harjoitukset saavat sykkeen kohoamaan ja uskallamme luvata, että lähdet salista tyytyväinen hymy huulillasi.  

> Katso video uudesta tunnista

BODY FOR LIFE

Tällä matalan kynnyksen tunnilla treenataan koko kehoa helpolla, tehokkaalla ja hellävaraisella tavalla. Body for Life -tunnilla harjoitetaan sekä kuntoa että voimaa innostavan musiikin tahtiin ilman hyppyjä tai juoksemista. Tunti sopii hyvin aloittelijoille sekä jo kokeneemmille treenaajille, jotka haluavat hieman kevyemmän vaihtoehdon.

> Katso video uudesta tunnista

PURE STRENGTH

Tämä tunti sopii erinomaisesti voimaharjoittelusta pitäville. Todellinen voimatreeni suurilla painoilla ja pienillä toistomäärillä. Ei kuntoharjoittelua, vaan silkkaa lihasmassan kasvattamista. Sopii sekä tavanomaisesti voimatreenitunneilla käyville että mielellään itsekseen treenaaville.

> Katsele video uudesta tunnista

HIIT THE BIKE

HIIT on lyhenne sanoista ”High Intensity Interval Training” ja tarkoittaa korkeatehoista intervalliharjoittelua. Tässä harjoittelumuodossa vuorotelevat lyhyet, korkealla sykkeellä tehtävät työosuudet sekä ja aktiivisen levon jaksot. Tällä tunnilla 60 minuutin tunnin teho puristetaan puoleen tuntiin, ja osallistujien on oltava valmiita puristamaan itsestään kaiken irti.

Täältä voit lukea lisää Penn State -yliopiston tutkijoiden tekemästä tutkimuksesta.

Uutiset