Voileipä tonnikalan, avokadon ja punasipulin kera - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

Voileipä tonnikalan, avokadon ja punasipulin kera

Vähärasvainen ja proteiinipitoinen tonnikala sisältää runsaasti D-vitamiinia, jota tarvitaan muun muassa vastustuskyvyn ylläpitämiseen ja joka voi myös parantaa suorituskykyä. Avokadon sisältämät terveelliset rasvat edistävät vitamiinien imeytymistä elimistöön.

ELIXIA
22. kesäkuuta 2017

Ainekset ovat 1 henkilölle

0,25 purkkia tonnikalaa vedessä (30 g valutettuna) tai 30 g tuoretta tonnikalaa
puolikas avokado
¼ punasipulia
3 kirsikkatomaattia
1 viipale pehmeää ruisleipää
ripaus suolaa

Ohjeet

Säilyketonnikala: Soseuta avokado haarukalla tai sekoita sauvasekoittimella, jos haluat tasaisemman tahnan. Kuori ja pilko punasipuli. Valuta vesi tonnikalasta. Sekoita avokado, punasipuli, suola ja tonnikala. Tarjoile leivän päällä tomaattien kera.

Tuore tonnikala: mausta suolalla ja paista kevyesti öljyssä, kunnes kala on kypsä reunoilta, mutta ei keskeltä. Leikkaa punasipuli ohuiksi siivuiksi. Leikkaa avokado. Tarjoile tonnikala leivän päällä avokadon, punasipulin ja tomaattien kera.

Voileipä tonnikalan, avokadon ja punasipulin kera

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Ravinto ja hyvinvointi

Tarjoamme paljon vinkkejä treenaamiseen ja syömiseen niin, että saat terveellisemmät elintavat sekä vahvemman kehon ja mielen.

Lue lisää aiheesta Ravinto ja hyvinvointi →