Hapanruisleipää helpon hummuksen kera - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

Hapanruisleipää helpon hummuksen kera

Hapantaikinasta valmistetulla ruisleivällä on muita leipiä matalampi GI-arvo ja parempi ravintoarvo. Se sisältää runsaasti kivennäisaineita, kuten kalsiumia, sinkkiä ja rautaa. Hummuksen sisältämien kikherneiden ansiosta voileivästä saa reilusti proteiinia.

ELIXIA
25. kesäkuuta 2017

Ainekset ovat 1 henkilölle

2 viipaletta hapanruisleipää
150 g kikherneitä
1,5 rkl kuorittuja seesaminsiemeniä
1 rkl rypsiöljyä
¼-½ sitruunan mehu
ripaus suolaa

Ohjeet

Kaada kikherneet kulhoon ja huuhtele, jos käytät säilöttyjä herneitä. Sekoita sauvasekoittimella seesaminsiemenien ja öljyn kanssa. Mausta suolalla ja sitruunamehulla.

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Ravinto ja hyvinvointi

Tarjoamme paljon vinkkejä treenaamiseen ja syömiseen niin, että saat terveellisemmät elintavat sekä vahvemman kehon ja mielen.

Lue lisää aiheesta Ravinto ja hyvinvointi →