Näin saat lisää voimaa
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

5 vinkkiä: näin saat lisää voimaa

5 vinkkiä: näin saat lisää voimaa

Tässä on Personal Trainerin vinkkejä, joiden avulla voit tulla vahvemmaksi – ja nostaa voimaharjoittelusi seuraavalle tasolle.

ELIXIA
04. syyskuuta 2018

1. Ajattele tekniikkaa

Hyvä tekniikka harjoituksissa auttaa aktivoimaan lihaksia paremmin ja välttämään vammoja. Ei siis pidä ”huijata” käyttämällä muita lihaksia kuin niitä, joita harjoituksessa on tarkoitus treenata. Pyydä apua Personal Trainerilta ja katso tarkkaan, miten harjoitus tulee suorittaa treeniohjelmissamme, ennen kuin aloitat itse.

2. Aloita perusharjoituksilla

Opettele aluksi perusharjoitukset. Ne tukevat jokapäiväisiä liikeratoja teitpä sitten istumatyötä tai olitpa huippu-urheilija. Useiden lihasten työstäminen yhtenäisinä ketjuina vahvistaa ja kehittää useita liikeratoja. Perusharjoitukset ovat hyvin rasittavia ja siten hyvin tehokasta treeniä.

Tästä huolimatta yksittäisiä harjoituksia ei kuitenkaan pidä unohtaa. Nekin ovat tärkeitä, eivätkä vähiten kuntoutuksen näkökulmasta tai jos yksinkertaisesti haluaa tai on tarpeen vahvistaa tiettyjä lihaksistoja.

Prformance

3. Uskalla tarttua toimeen!

Uskalla haastaa itseäsi, jotta intensiteetti pysyy korkealla! Se parantaa tehoa riippumatta siitä, käytätkö painavampia painoja tai teetkö enemmän toistoja. Tavoite on väsyä – se tekee treenaamisesta hauskempaa ja saa tuntemaan, että on todella saanut jotain aikaiseksi. Crosstraining- ja Prformance-tunneillamme ohjaajat varmistavat, että treenaat täysillä. Kokeile Prformance Hi-Intensityä tai Prformance Strenghtiä – et tule katumaan.

4. Anna palaa – kovaa!

Älä pelkää treenata kovaa, mutta älä vertaa itseäsi muihin. Se, mikä on kovaa sinulle, voi olla liian kevyttä tai liian raskasta jollekin toiselle. Sitä vastoin voi olla hyvä ottaa inspiraatiota muista. Onko sinulla esikuvia? Joskus motivaation nostamiseen uusiin korkeuksiin riittää pelkästään se, että ajattelee tiettyä henkilöä. Motivaatiota ei pidä aliarvioida.

Anna palaa – kovaa!

5. Cool is the key

On äärimmäisen tärkeää, että treenaaminen on hauskaa. Uskalla haastaa itseäsi ja ole ylpeä pienistä ja suurista saavutuksistasi. Niiden voimalla on helppo jatkaa. Voimaharjoittelu yhdessä kaverin kanssa tekee treenaamisesta hauskempaa ja saa treenaamaan kovemmin. Sekä muut ihmiset että musiikki piristävät ja auttavat panemaan kaiken likoon treeneissä.

Tärkeintä on, että jatkat ja huolehdit siitä, että voimaharjoittelusta tulee osa arkeasi. Jatkuva treenaaminen lisää voimaa ja parempi terveys tulee kaupan päälle.

Haluatko tutustua voimaharjoittelutarjontaamme? Olemme koonneet kaikki treenivaihtoehtomme samaan paikkaan. Tutustu niihin ja ilmoittaudu mukaan!

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →