Löydä sinun ryhmäliikuntatuntisi - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

Löydä sinun ryhmäliikuntatuntisi

Löydä sinun ryhmäliikuntatuntisi

Prformance, Cardio Club, Dance, FLX... Ryhmäliikuntatunteja on nykyisin joka lähtöön. Millaisia ne ovat ja mikä mahtaisi sopia juuri sinulle?

Tuuli Kuittinen
Tuuli Kuittinen
02. lokakuuta 2018

Onko tavoitteenasi parantaa kuntoasi, kiinteytyä, kasvattaa lihaksiasi vai lisätä liikkuvuutta? Vai tarvitsetko kenties näitä kaikkia? Tässä sinulle kattava tietopaketti ELIXIAn ryhmäliikuntatunneista.

Jos tunnet, että kuntotasosi on huono, tai olet miettinyt, jaksatko ryhmäliikuntatunneilla, ole huoletta! ELIXIAlla ryhmäliikuntatunnit on suunniteltu niin, että tunneille voivat osallistua kaikki. Ohjaaja antaa tunneilla vaihtoehtoja, joista voit valita itsellesi parhaiten sopivan.

Online Training

Treenaa missä ja milloin tahansa. Tarjolla on yli 80 ohjattua tehokasta harjoitusta.

Lue lisää Liity jäseneksi

Jos aloittaminen tuntuu silti hankalalta, voit aloittaa liikkumisen myös kotona Online Trainingin avulla. Voit kehittää heikkoja alueita rauhassa itseksesi, ja kun tunnet olevasi valmis, sinun on helppo hypätä matkaan.

Sinulle, joka kärsit polvi- tai vaikeista tukirankavaivoista, emme suosittele paljon hyppyjä ja suunnanmuutoksia sisältäviä tunteja. Osalle tunneista voit silti osallistua. Pyydä ohjaajaa antamaan sinulle vaihtoehtoja hyppyjen sijaan. Myös Cycling soveltuu useimmille, joilla hypyt sattuvat polviin tai olkapäät eivät kestä iskuja.

Jokaiselle löytyy kuitenkin jotain, joten lähde rohkeasti kokeilemaan jotain uutta! Henkilökuntamme auttaa mielellään itsellesi sopivan tunnin löytämisessä.

Kestävyysharjoittelu, Cardio

Puuskutatko portaissa? Hapenkuljetuselimistösi kuntoa pystyt harjoittamaan niin liikkuvilla ja koreografisilla tunneilla kuin myös Cycling-tunneilla. Tarjontaa on tanssillisista suosikeista, kuten Zumbasta, aina haastavampiin Step- ja kuntonyrkkeily (Box) -tunteihin.

Tanssilliset tunnit

Valikoimastamme löytyy useita tanssillisia tunteja. Tutustu Love2Dance- ja muihin tunteihin.

Lue lisää Liity jäseneksi

Zumba- ja latinotyyppisiltä tanssillisilta tunneilta löydät yhdistelmiä sambasta, salsasta, merenguesta ja hip hopista. Mikäli haluat lisätä lanteittesi letkeyttä ja liikkua rytmisesti ilman varsinaisia lihaskunto-osuuksia, lähde ihmeessä mukaan! Tuntien haastavuus riippuu ihan ohjaajasta, joten älä lannistu, jos ensimmäinen tunti tuntuu liian haastavalta. Seuraavalla ohjaajalla koreografia voi olla jo helpompi.
Tunteja ovat mm. Zumba, ja Love2Dance.

Koreografisilla ja runsaasti hyppyjä sisältävillä tunneilla jalkojen lihakset ja erityisesti pohkeet saavat kyytiä. Step-tunnin aikana askelletaan laudalle erityyppisillä askel- ja hyppykuvioilla. Laudan korkeutta pystyt itse säätelemään 15–25 sentin välillä. Alkuun matalin taso on varmasti paras pitää koko tunnin ajan.
Tunteja ovat mm. Cardio Energy ja Power Step.

Combat- ja kuntonyrkkeilytunnit sisältävät paljon iskuja ja potkuja joko koreografialla ilmaan ilman erityisiä varusteita tai vastustajan pehmeisiin suojiin nyrkkeilyhanskoja käyttäen. Erityisen hyvää tunnit tekevät istumatyön kangistamille niska-hartiaseudun lihaksille.
Tunteja ovat mm. BODYCOMBAT ja Box.

Box-tunti lisää niska-hartiaseudun liikkuvuutta

Lihaskunto, Strength

Onko tavoitteenasi pudottaa painoa tai kiinteytyä? Kokeile lihaskestävyyttä kehittäviä lihaskuntotunteja.

Menevä musiikki ja osaava ohjaaja pitävät huolen siitä, että viihdyt varmasti. Lihaskuntotunnit ovat kalenterissa muun muassa nimillä Crosstraining, Bootylicious, Kettlebell ja Power. Monet kuntokeskukset tarjoavat eripituisia tunteja. Aloittelijan kannattaa kokeilla alkuun esimerkiksi puolen tunnin mittaista jumppaa.

Crosstraining- ja Power-tyyppisillä tunneilla harjoitellaan pienvälineillä. Käytössä voivat olla muun muassa käsipainot, step-laudat ja tangot tai pelkkä oma kehonpaino. LesMillsin BODYPUMP- sekä ELIXIAn Power-tunneilla yhteen lihasryhmään keskitytään viiden minuutin ajan ennen seuraavaan siirtymistä. Muilla samantyyppisillä tunneilla variaatio voi olla suurempaa.

Crosstraining

Crosstraining on sporttinen, rankka treeni, jossa sinut haastetaan voima- ja kestävyysharjoituksiin.

Lue lisää Liity jäseneksi

Kettlebel-tunneilla haastetaan koko kehoa ja samalla myös hapenkuljetuselimistön kuntoa koko kehoa rasittavilla, heilurimaisilla liikkeillä. Keskivartalon olemassaolon todella huomaa näillä tunneilla. Tunnilla tehdään helppoja peruslihaskuntoliikkeitä, mutta ohjaaja antaa myös haastavampia harjoitteita, kuten rinnallevetoja ja tempauksia.

Liikkuvuus, Flexibility

BODYBALANCE™

Les Mills BODYBALANCE™ on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chitä ja pilatesta, ja se auttaa keskittymään ja rauhoittumaan.

Lue lisää Liity jäseneksi

Erilaisilla liikkuvuustunneilla lähdetään hakemaan hyvää oloa ja kehon palautumista. Tunneilla edistetään kehon omaa palautumista ja ehkäistään rasitusvammoja tai haastetaan kehoa kehonhallintaa vaativilla liikkeillä.

Pilates- ja jooga-tunneilta löydät keinoja kehonhallintasi parantamiseen. Samalla kehität voimaa ja kestävyyttä erilaisin kehollisin asennoin ja liikesarjoin. Tavoitteena on oppia parempaan kehotietoisuuteen, kuten hallitsemaan sekä tyynnyttämään omaa mieltä ja kehoa. Olet onnistunut tunnilla, kun tunnin jälkeen olosi on rento ja levollinen.

Liikkuvuustunneilla tekeminen on rauhallista, ja saat aikaa keskittyä hengittämiseen ja tekemään liikkeet rauhallisesti kehosi syviä tukilihaksia aktivoiden. Tukilihaksista on sinulle hyötyä kehonhallinnassa ja asennon ylläpitämisessä.

Trigger Point -tunneilla käytetään foam rollereita eli putkirullia kehon sidekudoksen sekä lihasten liikkuvuuden lisäämiseen ja kireyksien helpottamiseen.

ELIXIA Itiksestä löydät myös Hot-tunnit, joiden aikana harjoitellaan 35–40 asteen lämmössä. Tunnin hyötynä on se, että lämpö pehmittää kehoa ja saa nesteet virtaamaan. On tärkeää huolehtia riittävästä nesteytyksestä jo reilusti ennen tuntia. Varaa tunnille tarpeeksi juotavaa sekä iso pyyhe.

 

Sopisiko jokin tunti näistä sinulle? Heräsikö kiinnostus?

Aloita siitä, mikä sinua kiinnostaa eniten. Voit tutustua tuntitarjontaamme etukäteen nettisivuillamme sekä kokeilla kotona Online Trainingin avulla. Kokeile erilaisia tunteja, löydät varmasti juuri sinulle mieluisan!

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →