Aloittelijan crosstraining: EMOM - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

Aloittelijan crosstraining: EMOM

Treenin kokonaiskesto on 20 minuuttia - jokaisella minuutilla aloitetaan uusi liike. Toisin sanoen, jos teet liikkeen 30 sekunnissa, voit levätä 30 sekuntia ennen uuden liikkeen alkua.

SATS Elixia
SATS Elixia
28. tammikuuta 2020

Kettlebell Pushpress (vauhtipunnerrus kahvakuulalla)

Toistot: 6x2 (6 toistoa molemmilla puolilla)

Tärkeää huomioida: Nosta kahvakuula ylös ja pidä vankka ote. Keskivartalo tiukkana, koukista hieman polvea, jotta saat voimaa. Punnerra aloitusasennosta käsi ylös ja suoraksi. Ylhäällä kämmen osoittaa itsestä ulospäin. vankka ote kahvakuulasta.

Yleisimmät virheet: Punnerrusvaiheessa koukistat vain polvia, etkä hyödynnä keskivartalon voimaa. Takapuolen pitää työntyä hieman taaksepäin. Liikettä ei viedä kokonaan ylös asti. Aloitusasento ei ole vahva.

Goblet squat (Goblet-kyykky/maljakyykky)

Toistot: 15

Tärkeää huomioida: Pidä selkä neutraalissa asennossa, kyynärpäät osoittavat ulospäin ja pidä hyvä, vahva asento. Keskivartalo tiukkana ja muista puristaa hieman polvien yli, jotta saat linjan pysymään jalkaterien suuntaisena (polvet eivät saa taipua sisäänpäin).

Yleisimmät virheet: Aloitusasennossa selkä ei ole suorana. Polvet taipuvat sisäänpäin.

Walking lunges (liikkuva askelkyykky)

Toistot: 16

Tärkeää huomioida: Pidä tasapaino etummaisella jalalla ja ota askel taakse niin, että liike on hallittu. Pidä etummainen jalka vakaana ja paikoillaan koko liikkeen ajan.

Yleisimmät virheet: Aloitusasennosta noustessa ylävartalo kallistuu eteenpäin. Etummainen jalka taipuu sisäänpäin ja lantio ei pysy paikoillaan.

Kettlebell row (kahvakuulasoutu)

Toistot: 10x2 (10 toistoa molemmilla puolilla)

Tärkeää huomioida: Pidä selkä suorana koko harjoituksen ajan. Liikuta lapaa kunnolla.

Yleisimmät virheet: Selkä ei ole suorassa ja ylävartaloon tulee kiertoa. Polvet ja lantio eivät pysy paikoillaan ja liike tehdään vain käsivarsilla.

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →