Aloittelijan crossfit: LÄMMITTELY - ELIXIA
Elixia.fi -sivustolle
Liity jäseneksi

Aloittelijan crossfit: LÄMMITTELY

Tämä loistava lämmittelyohjelma sopii crossfit-/kardioharjoitteluun sekä voimaharjoitteluun. Käy ohjelma läpi kaksi kertaa.

SATS Elixia
SATS Elixia
06. tammikuuta 2020

Soutu

Kesto: 500 m

Tärkeää huomioida: Souda aktivoiden koko kehoa, tee veto yhtä aikaa käsillä ja jaloilla. Hyödynnä koko liikerataa ja vedä kohti palleaa.

Yleisimmät virheet: Liian lyhyet vedot tai liian kovat vedot, jolloin jalat jarruttavat hihnoja vasten. Tavallinen virhe on pitää kyynärpäät liian leveällä tai tehdä veto liian alas kohti vatsaa. Usein liike kohdistuu käsiin ja jalkoihin, vaikka harjoituksen pitäisi tuntua myös selässä ja vatsassa.

Haarahypyt

Toistot: 30

Tärkeää huomioida: Pidä jalat keveinä ja hyvä liikkeiden koordinaatio. Muista hengittää!

Yleisimmät virheet: Liian suuret tai liian pienet askeleet.

Kyykky suorille jaloille

Toistot: 15

Tärkeää huomioida: Pidä käsivarret suorina alaspäin ojennettuina ja polvien sisäpuolella. Pidä selkä suorana ja ojentaudu kunnolla joka toistolla.

Yleisimmät virheet: Kaadut taaksepäin, joten muista pitää keskivartalo tiukkana.

Askelkyykky kiertäen

Toistot: 10 molemmille puolille

Tärkeää huomioida: Pidä taaempi jalka suorana. Vie kyynärpäätä alas lattiaan ja taivuta toista käsivartta. Venytä vartalo suoraksi yläasennossa ja ole tarkkana, että tunnet venytyksen myös lonkissa.

Yleisimmät virheet: Kyynärpäätä ei viedä tarpeeksi alas. Ole kärsivällinen!

Tutustu valikoimaamme ja kokoa oma jäsenyytesi

Liity jäseneksi

Harjoittelu

Lue lisää aiheesta Harjoittelu →