Inspiraatiota blogeista

Täältä voit lukea treenaamiseen liittyviä artikkeleja ja hakea inspiraatiota bloggaajiemme parhaista treenivinkeistä ja resepteistä!

Back to top
Leuanveto Challenge jatkuu ja nyt on aika lähteä harjoittelemaan varsinaista liikettä. Viime viikolla harjoittelimme roikkumista, niin passiivista kuin aktiivistakin. Nyt on aika ottaa kuminauhat käyttöön ja harjoitella liikkeen motoriikkaa vaiheittain. Kuminauhoja on eri värisiä ja paksusia. Ehdotankin että otat paksuimmat käyttöön ja lähdet kokeilemaan suoritusta. Liike lähtee suorilta käsiltä -> Aktiivinen roikkuminen (laske hartiat alas) -> Notkista ala-selkääsi ja lähde vetämään kyynerpäitä kohti kylkiäsi -> Vie leuka (solisluiden kohta) tangon yli. Eli liike aloitetaan aktiivisen roikkumisen jälkeen nojaamalla hieman taaksepäin (tällä aktivoidaan selän lihakset) ja tämän jälkeen räväkällä vedolla kyynerpäät kohti kylkiä, joka samalla vie sinut ylös. Näin se pitäisi mennä, mutta todellisuudessa se ei ole ihan näin helppoa. Tässä kuvasarja vaiheittain. Monet pääsevätkin puoleen väliin jossa kädet ovat koukussa, mutta tässä vaiheessa tuntuu että seinä tulisi vastaan. Tämän takia leukaa ei voi tehdä hitaasti, vaan kun päätät lähteä vetämään leukaa niin se on tehtävä räväkästi ja päättäväisesti. Kun seinä tulee vastaan, tästä voi yrittää pyristellä ylös, joskus se onnistuu, mutta
Pyöräily on hyvin pitkälle tekniikkalaji. Hyvällä tekniikalla pyöräilijä säästää melkoisesti voimiaan ja jaksaa ajaa samalla energiamäärällä pitempään. Pyörää voi polkea. Polkeminen mielletään usein samanlaiseksi toimenpiteeksi kuin marssiminen. Voima keskitetään jalan alaspainamiseen ja mahdollisesti myös ylös vetämiseen. Polkupyörää polkiessa voi olla, että takimmainen jalkakin nousee ylöspäin vain taemman polkimen nostamana, jolloin etummainen jalka tekee siis tuplatyön. Kuulostaako tutulta? Tämä tekn
Many people seem to believe that aerobic exercise during a fasted state (many call it "morning cardio") burns more fat than arobic exercise on a non fasted state. Could it be the the hidden secret to fat loss?! From a scientific point of view it's both true and false. But before reading further I would like to remind you that; there are NO shortcuts or magic do's to fat loss. The work has to be done and the unnecessary calories left uneaten, independent of the time of the day, if you want results. Fact 1# Yes, doing lo
Viime viikolla aloitin uuden postaussarjan, jossa tulen jakamaan 10 Vinkkiä kohti pysyvästi terveellistä elämäntapaa. Jos haluat voida paremmin, saada energiaa arkeen ja lähtökohdistasi riippuen ehkä pudottaa painoa tai kiinteytyä siinä sivussa, suo
Hei taas kaikille lukijoille, tänään kerron hieman omasta aamustani ja kuinka rakennan pohjan hyvälle päivälle. Vältän aamustressiä varaamalla itselleni vähintään tunnin aamutoimiin ennen kun lähden töihin. Mikäli aikataulu on joustava jopa enemmän.
Saan asiakkailta kysymyksiä omasta harjoittelusta ja ajattelinkin sitä tänne vähän avata. Kuntosaliharjoittelu tuli 10 vuotta sitten kuvioihin, pallon potkimiseni loppuaikoina ja ryhmäliikunta myös sen mukana. Kävin kaikenlaisilla tunneilla: spinningissä, pumpissa, aerobicissä, tanssitunneilla. Jepjep.. ei ole näkynyt mua tanssitunneilla pariin vuoteen... Monipuolinen liikunta on ollut itselleni aina se juttu ja niinkuin olen kertonut, innostun aina kaikesta uudesta nopeasti, mutta jotta homma jatkuu pitkäjänteisesti niin treenaamisesta täytyy löytyä se juttu, joka koukuttaa. Viimeisen vuoden se on ollut, että nostan kuukausittain isoimpia määriä rautaa. Pakko se on myöntää, mitä kovempi treeni, sitä koukuttavampaa se on. Ryhmäliikuntaohjaajan työ on tuonut vuosien varrella omat haasteensa omaan tavoitteelliseen harjoitteluun. Kun kuuntelen kollegoitani, jotka ovat ohjanneet aikoinaan 20-30h ryhmäliikuntaa viikossa, olen kauhuissani ja nostan hattua. Olen onnellinen, niin asiakkaiden kuin ohjaajien puolesta, että asiat ovat nykyään erilailla. Asiakkaat ansaitsevat ohjaajan, joka on valmis antamaan itsestään 110% tunnilla ja henkilökohtaisesti en usko laadun säilyvän, jos ohjattava
Leuanveto, tuo moninivelinen ja hyvin motorinen liike, joka tuntuu monelle jopa mahdottomalta saavuttaa. Näin ajattelin itsekkin vielä reilu vuosi sitten. Aina kun minua pyydettiin yrittämään, laahustin leuanveto tangon alle ja katsoin tankoa ajatellen "ei tästä mitään tule" ja joka kerta luovutin. Tai olin jo mielessäni luovuttanut ennen kuin kunnolla edes yritin. Ihminen tarvitsee onnistumisia liikunnan osalta, jotta luotto omiin kykyihin kasvaa. Marraskuussa 2015 sain tehtyä sen ensimmäisen leuan ja s
Passiivinen roikunta
Aktiivinen roikunta
Negatiivisen toiston aloitusasento
Oletko juuri varannut ensimmäisen spinning-tuntisi? Kivaa! Tässä on parhaimmat vinkit siihen, kuinka saat mahdollisimman paljon irti treenistä. Ensimmäinen Cycling-tunti voi tuntua hieman jännittävältä. Ehkä mietit, mitä puet päällesi, miten pyörän säädöt pitää laittaa ja jaksatko tunnin loppuun asti. Osalla saattaa olla väärä käsitys pyöräilytuntien rankkuudesta ja olen kuullut myös monelta, että eivät uskalla mennä tunnille, koska se on liian rankkaa. Tämä käsitys on kuitenkin väärä! Vaikka ensimmäiselle tunnille men
Vuoden vaihtuminen merkitsee monille uutta alkua. Itse en ole viime vuosina tehnyt uuden vuoden lupauksia - olen pikemminkin tavoitellut tasaisen hyvää oloa vuoden ympäri. Tiedän kuitenkin, että sielä ruudun toisella puolella on monia, jotka ovat pä
Vuosi 2016 on taputeltu ja on aika suunnata katse vuodeen 2017. Vuoden vaihde on hyvä hetki vetää yhteen kulunut vuosi ja asettaa tavoitteet tulevalla vuodelle. Monet tekevät uuden vuoden lupauksia. Teetkö sinä? Valitettavasti aika usein käy niin, e