Inspiraatiota blogeista

Täältä voit lukea treenaamiseen liittyviä artikkeleja ja hakea inspiraatiota bloggaajiemme parhaista treenivinkeistä ja resepteistä!

Back to top
Musiikki on yksi mun omista treenien boostaajista ja nyt on ollut viime viikkoina ihan älyttömän hyviä juttuja sillä osastolla! Viimeiset viikot Ed Sheeranin uus levy on soinut repeatilla ja viime toissa perjantaina julkaistiin Haloo Helsingin uus levy ja sitä tuli kuunneltua ja bongattua parhaimmat biisit. Todella kova! Musiikki on tärkeimpiä työni työkaluja ja paljon erilaista musiikkia on tullut kuunneltua vuosien varrella. Kevät ja kesä on parasta aikaa uusille treenibiiseille millä boostata treenimotivaatio huippuunsa! Treenimusiikissa tärkeintä on se, että se on menevää ja se antaa potkua persuuksiin kun haluaisin luovuttaa. Cycling tunneillani on soinut vuosia perus ysäripopit, Scooter ja Cascada uppoavat aina. Metalli/Rock tyyppiset bändit kuten Metallica, Nightwish (vanha), Amarathe toimivat tiukoissa paikoissa. Volbeat on tuonut freshiä tuulahdusta, koska se toimii myös heille, joille hevi on liian heviä :) Tunneillani käytän vähän suomalaista musiikkia, johtuen ihan temmoista, jotka harvoin sopii polkurytmiin. Kaija Koo, JVG, SANNI, Haloo Helsinki, Cheek, Antti Tuisku (mä hiihdän) ovat yleisimpiä, jotka pääsevät suomalaisista mukaan tunneilleni. Viimeisenä täytyy mainit
Sain kouluaikana (opiskellessani liikuntaneuvojaksi) ystävältäni hyvän neuvon, joka on toiminut monessakin tilanteessa vielä opiskeluajan jälkeenkin. Viimeinen syksy ennen joulukuussa valmistumista oli stressaavaa aikaa (vaikkakin yhtäaikaa ihan parasta!), sillä tehtävää oli enemmän kuin tarpeeksi. Koulupäivät itsessään olivat pitkiä, lisäksi kotiin jäi hoidettavaksi useita laajoja kirjallisia tehtäviä, piti hoitaa näytöt kunnialla jne. Samalla tein töitä ryhmäliikuntaohjaajana, välissä yhden kouluaikani
Build'n Burn on Elixian uusi konsepti, joka tuotu lisäpalveluna meidän salillemme! Olemme Tikkurilassa onnekkaassa asemassa ja saamme tunnit starttaamaan 3. huhtikuuta! 2 viikon ilmaiset tunnit starttaavat silloin, eli jo ensi viikolla pääset varaamaan paikkasi varausjärjestelmästämme. Seuraavaksi kerron millainen konsepti ja tunti on kyseessä ja miksi. Mikä on Build'n Burn? Elixiassa ensimmäinen Build'n Burn tunti starttasi Norjassa ja loistavien asiakaspalautteiden ja ohjaajien kokemuksiin perustuen tätä konseptia al
Nyt ollaan päästy testaamaan lyhyitä intervalleja! Seuraavaksi haastan sinut juoksemaan hieman pidempiä intervalleja! Intervallit ovat testatusti tehokkaita, kun halutaan parantaa vauhtikestävyyttä juoksussa. Tässä sinulle tehokas treeni, jota pysty
Aloitetaan tylsällä faktalla: Kun tavoitellaan jotain, on varmaa, etteivät asiat mene aina 100% suunnitelmien mukaan. Piste. Edes arvokilpailuihin tähtäävä kilpaurhelija välttyy harvoin ikäviltä takaiskuilta matkansa varrella. Kuinka voidaan olettaa
Valmistautumiseni ensimmäisiin klassisen voimanoston SM-kilpailuihini ei ollut paras mahdollinen - tein mm. yhtäaikaa enemmän töitä kuin olen tehnyt koskaan aikaisemmin. Halusin kuitenkin pärjätä, joten panostin viikonloppuisin treenaamiseen ja palautumiseen - ja tein lopulta kaikissa lajeissa …
Kevät etenee huimaa vauhtia, ja ilokseni olen saanut huomata, että kuntosalilla sekä ryhmäliikunnassa porukkaa riittää. Ehkä tämä on se vuosi, kun kuntoilijat löytävätkin aikaa liikunnalle kalenteristaan. Nyt kun treenit alkavat löytää paikkansa arjessa, puhutaanpa ruuasta, jota tulisi syödä ennen treeniä ja sen jälkeen. Oikeanlainen ravinto nostaa treenitehoja, parantaa tuloksia ja nopeuttaa palautumista. Aamutreenaaja tarvitsee ravintoa ennen treeniä, jotta kone käynnistyy! Meillä on myös omat mieltymykset ja töistä johtuvat aikataulut, milloin on omasta mielestä paras aika treenata. Itse treenaan poikkeuksetta 4 - 5 x viikossa klo 7 - 12 välillä. Aikaiset aamut ovat hankalampia ruokailun suhteen. Mutta kun on nukkunut 7 - 8 h, kroppa ei ole saanut ravintoa hetkeen, ja on tärkeää että se saisi sitä ennen liikuntasuoritusta. Juon yleensä 0,5 l vettä ja syön banaanin ja kourallisen pähkinöitä. Ennen treeniä tarvitaan nopeasti sulava hiilariannos, joka ei paina mahassa, vaikka joutuisit tekemään nopeitakin sykkeenkohotuksia. Pienikin annos ravintoa ja vesi laittaa aineenvaihdunnan kä
Näille kakuille iso peukku<3 -->
Normaali aamupala vs. Panostus aamupala
Nykypäivän maailmassa arki on täynnä kiirettä, aikaa vastaan taistelua ja stressiä. Kiireisessä arjessa on tärkeää, että antaa itselleen myös omaa aikaa ja löytää hyvä paikka rauhoittumiselle. Velvoitteet ja työn aiheuttama stressi on yleistä, emmekä voi aina välttää sitä tai poistaa sitä. Tästä syystä jooga on loistava vastaus kaikille niille ihmisille, jotka kaipaavat stressinlievitystä elämään
Juokseminen on ihanaa! Tottakai jokaisella on juoksemisesta oma mielipide ja fiilis. Minulle juokseminen on arjessa välillä eräänlainen pakokeino kaikkia arjen Tässä jokaiselle viikonpäivälle yksi erittäin hyvä syy harrastaa juoksua: MaanantaiTuliko
Terveellisistä elämäntavoista puhuttaessa en voi sivuuttaa stressin vaikutusta hyvinvointiin. Krooninen stressitila on yksi suurimmista hyvinvointia alentavista tekijöistä, jonka vuoksi se vaatii ehdottomasti oman postauksensa postaussarjassani. Positiivinen stressi on hyvä juttu - se ajaa meitä eteenpäin, auttaa meitä kehittymään ja parantaa suorituskykyämme. Positiivinen stressi on hetkellistä
Kävimme viikonloppuna ystäväni kanssa lataamassa akkuja tulevaan viikkoon tekemällä pienen päiväretken Hitonhaudalle. Iltapäivään kuului hangessa tarpomista, peppumäkilaskua alas jyrkänteeltä sekä kipeät poskilihakset nauramisesta. Ei kyllä stressanut tuleva viikko sitten yhtään!
Viime vuoden puolella, jouluna, jaoinkin yhden HIIT-treenin, kevyempää joulua ajatellen. Joskus aikaa on vähän treenaamiselle kaiken muun arjen keskellä. HIIT eli High Intensity Interval Training on trendikäs tapa treenata. Siitä on tehty paljon tutkimuksia ja saatu hyvin positiivisia tuloksia. Tämäntyyppinen treeni sopii esimerkiksi pari kertaa viikoksi tehtäväksi tiukemmaksi treeniksi, ihan kiireettömillekin treenaajille. Tällaisessa treenissä on tärkeintä, että liikkeet ovat mahdollisimman monta lihasta samanaikaisesti haastavia ja kierrossa on myös mukana sykettä nostattavia liikkeitä. Seuraava treeni on yläkroppa-painotteinen ja sisältää juoksumattovetoja. Aloita lämmittely juoksumatolla 5 minuutin hölkkävauhdilla. Käy kaikki liikkeet läpi rauhallisella tahdilla ja varmista tekniikkasi ja painot, joilla tulet liikkeet tekemään. Tee 8 toistoa kaikkia liikkeitä. Valitse painot, jotka tuntuvat alusta asti haastavilta. HIIT-TREENI yläkropalle 4 x JUOKSUMATTOVETO 40 S / 40/30/30 15 s