Inspiraatiota blogeista

Täältä voit lukea treenaamiseen liittyviä artikkeleja ja hakea inspiraatiota bloggaajiemme parhaista treenivinkeistä ja resepteistä!

Back to top
Selkälihaksien harjoittaminen on todella tärkeätä itsensä kannattelun ja ryhdin kannalta. Selkälihakset pitävät keskivartalon lihaksien kanssa meidän ryhdikkäänä ja tämä myös näkyy myös ulospäin. Vältämme pahimmat niska-hartiseudun jumit, kun jaksamme kannatella itseämme päivästä toiseen niin toimistossa kuin liikkuessamme. En voi siis enempää korostaa selkätreenin merkitystä ja siksi valitsin 3 top liikettä, jotka kuuluvat omaan selkätreeniini. Kun aloitan treenaamaan, on se sitten jalat tai selkä, aloitan usein isoimmista liikkeistä, jotka tarvitsevat kaiken fokuksen ja paljon voimaa. Luonnollisin on siis aloittaa selkätreeni maastavedoilla. Selän kunnosta riippuen, selkä jaksaa paremmin kuin pienemmät lihakset ja siksi treenissä voi käyttää isoja ja haastavia painoja. Maastaveto on koko kroppaa haastava voimaliike, joka osuu ja uppoaa erityisesti jalkoihin, selkään sekä keskivartalon lihaksiin. Oikea tekniikka on tässä liikkeessä hyvin hyvin tärkeä!! Itse nostan painavempia nostoja ilman kenkiä, jotta pääsen mahdollisimman paljon kantapäälle nostossa, mutta jokainen tyylillään. Kun tekniikka on hallussa, on tärkeää etsiä itselle sopivat painot jolla viimeiset toistot ovat tiukk
Äitini pääsi näyttämään liikkeen
Näin hiihtoloma viikolla ajattelin kirjoittaa yhdestä lempilajistani näin talvella, eli hiihdosta. Hiihtokokemukset usein rajoittuvat koululiikuntaan huonoilla varusteilla/säillä tai ilmoilla. Itsellänikin kokemukset rajoittuivat vielä muutama vuosi sitten koululiikuntaan ja lapsuuden leikkimielisiin hiihtokilpailuihin. Kun lähdin opiskelemaan urheiluopistolle, kipinä hiihtoon syttyi. Päätin opetella luisteluhiihtämään ja joka vuosi säistä riippuen olen käynyt hiihtämässä, enemmän ja vähemmän. Se on yksi
Itsellä on tällä hetkellä sellainen tilanne, että treeni kuntosalin puolella kulkee paikallaan tai sitten sitä ei ole. Motivaatio salin puolella on täysin hukassa ja olenkin korvannut sen ryhmäliikunnalla. Ryhmäliikunta ei yksin auta minua saavuttamaan tavoitettani vaan tarvitsisin siihen apua. Mitä tehdä, pitäisikö palkata PT? Olen treenannut Personal Trainerin kanssa ennenkin, reilu vuosi sitten, enkä kyllä katunut hetkeäkään. Ehkä treenaaminen tällöin ei ollut niin tavoitteeseen tähtäävää, mutta huomasin itseni kehi
Elämäntapamuutoksissa pyrin yleensä lähtemään liikkelle positiivisuuden kautta. Haluan rohkaista enemmänkin lisäämään hyviä juttuja kuin karsimaan huonoja, sillä usein hyvä vähentää huonon määrää. Vaikka esimerkiksi kasvisten lisääminen ruokavalioon
Moikka vaan kaikille, tänään ajattelin jakaa mun paleo-tyylisen lihapulla-reseptin, eli jätetään ne turhat korppujauhot ja muut täyte aineet kauppaan ja nautitaan eläinperäsistä proteiineista. Ainekset: - Naudan jauheliha 600g (10 % - 15 % rasvaa) -
Haluatko hengästyä ja kehittyä nopeammaksi juoksijaksi? Miten intervalleja voidaan hyödyntää juoksuharjoittelussa? Juoksuharjoittelussa on monia mahdollisuuksia, tapoja ja tottumuksia. Jokaiselle onneksi löytyy juuri se itselleen sopiva treeni ja muista, kaikki treenit eivät sovi kaikille! Juoksuharjoittelua tehostaakseen on käytännössä kolme mahdollisuutta: lisätä harjoittelutiheyttä, pidentää juostavaa matkaa tai nostaa juoksunopeutta. Valitse kuitenkin harjoittelua tehostaaksesi yksi tapa kerrallaan, sillä rasituksen kasvattamista monella tasolla yhtä aikaa on hankala hallita, ja rasitusvammojen riski kasvaa. Interval Training toimii mahtavana vaihtoehtona perinteiselle juoksumattohinkkaukselle. Käytännössä nämä treenit ovat lyhyitä sekä raskaita, jonka jälkeen seuraa lyhyt palauttelu, kunnes taas mennään. Miksi intervalliharjoittelu tehoaa? Intervalliharjoituksen tarkoituksena on parantaa hengitys ja verenkiertoelimistön toimintaa. Tämä tarkoittaa siis sitä, että sydämen lyöntivoi
Oletko haaveillut juoksuharjoittelun aloittamisesta, mutta et tiedä miten saisit itsesi kävelyn sijasta juoksemaan? Mistä edes lähtisit liikkeelle? Tässä sinulle hyviä vinkkejä, joiden avulla kävelyaskeleet vaihtuvat juoksuun ennen kuin huomaatkaan. Panosta juoksukenkiin Kuulostaa ihan hullulta maksaa juoksukengistä 100-200€. Mihin ihmeeseen rahat menevät, kun Prismasta kenkiä saa 20€lla? Uskon kuitenkin pois, juuri omaan jalkaan sopivien juoksukenkien löytäminen on äärimmäisen tärkeää, joten laadusta ei kannata tinkiä
The plank is the foundation to many different exercises, like pushups, and a well-known core exercise. Despite its popularity you rarely see it performed 100% correctly. It's not just an excellent core exercise, it is also a good exercise for strengthening the stability in the shoulder blades. The plank should always feel mostly in the core and some in the shoulder blade stabilitators. If you at any point feel it more in the lower back, you know you are doing it wrong. Most likely as in the lower picture. Although the
by ELIXIA
ELIXIA-jäsenenä voit hyödyntää HiYogan laajaa joogavalikoimaa. Joogaan liittyy liikuntamuotona myös henkinen ulottuvuus. Yhä kiireisemmäksi muuttuvassa maailmassa on hyvä olla paikka, jossa voi löytää sisäisen rauhan ja tutkiskella itseään. Ihana tunne myös ennen ja jälkeen joogan ELIXIAlla on viihtyisä HiYoga-joogastudio Majorstuassa Oslossa. Lisäksi meillä on HiYoga-in-studiot Karlsrudissa ja Schoussin aukiolla Oslossa sekä Nesttunissa ja Vestkantenisa Bergenissä. Suomessa HiYoga-salit rakentuvat ELIXI
HiYoga
Postaussarja on jo puolessa välissä, ja tänään on aika puhua hiukan levosta ja palautumisesta. Tässä postauksessa haluan keskittyä nimenomaan treeneistä palautumiseen - siihen, miksi kannattaa huolehtia, että kroppa palautuu kovista treeneistä, ja millä keinoilla treeneistä palautumista pystytään optimoimaan. Miksi palautumiseen kannattaa panostaa? Palautuminen treeneistä on avain kehittymiseen. Ilman lepoa ei tule kehitystä. Suorituskykyä on mahdotonta parantaa, jos ei koskaan anna kropalle mahdollisuut
Oma ennätys maastavedossa (125kg) ei olisi varmasti noussut ylös viime perjantaina, jos olisin yrittänyt nostaa sen alipalautuneena!