Voimaharjoittelu – aloittelijat #5

Voimaharjoittelu – aloittelijat #5

Vahvistaa ja muokkaa takapuolen lihaksia – ilman painoja.

Meillä on kolmen tasoisia ohjelmia (aloittelijat, keskitaso ja edistyneet), jotta jokainen saisi mahdollisimman paljon hyötyä harjoittelustaan. Tasojen lähtökohtina ovat kehonhallinta, liikkuvuus, voima ja treenikokemus. Tämän ohjelman taso on "aloittelijat". Ohjelma sisältää harjoituksia, jotka useimmat pystyvät tekemään, eikä ohjelma vaadi aiempaa kokemusta. 

Näin luet ohjelmaa: 

Toisto tarkoittaa, kuinka monta kertaa harjoitusta tehdään peräjälkeen, esim. 10 toistoa tarkoittaa, että harjoitus tehdään 10 kertaa peräjälkeen.
Sarja tarkoittaa, kuinka monta kertaa ohjelman mukaiset toistot tehdään, esim. 3 sarjaa tarkoittaa, että toistot tehdään kolmeen kertaan.
Jokaisen sarjan jälkeen levätään

3 sarjaa x 10 toistoa tarkoittaa siis, että harjoitusta tehdään 10 kertaa peräjälkeen kolmeen kertaan.

Harjoitteluohjelma:

  • Kyykky, askelkyykky, kyykky 3 sarjaa x 20 toistoa
  • Takapotku (jalan nosto taakse) 3 sarjaa x 20 toistoa (kummallakin jalalla)
  • Yhden jalan lantionnosto 3 sarjaa x 10 toistoa (kummallakin puolella)
  • Laatikon päälle nousu 3 sarjaa x 10–15 toistoa

Lepää 30 sekuntia sarjojen välillä

ELIXIA ei vastaa mahdollisista vammoista tai muista terveysvaikutuksista, jotka voivat aiheutua näiden harjoitteluohjelmien sisältämistä tiedoista. Oman turvallisuutesi vuoksi suosittelemme käymään lääkärissä varmistamassa, että terveytesi on hyvä, ennen kuin aloitat harjoitteluohjelman. Jos olet epävarma, onko tekniikkasi oikea harjoitusta tehdessäsi, voit pyytää neuvoa ELIXIAn Personal Trainereilta.

Taso Aloittelijat
Painopistealue Pakarat
Välineet Ei mitään
Kesto Noin 20-25 min

Tutustu vaihtoehtoihin ja kokoa oma palvelupakettisi.

Liity jäseneksi