Harjoittelu raskauden jälkeen – aloittelijat #2

Harjoittelu raskauden jälkeen – aloittelijat #2

Oletko vastikään saanut lapsen ja haluat päästä kuntoon raskauden jälkeen? Tai kenties treenaamisen aloittamiseen ei muutamaan kuukauteen (tai vuoteen) ole löytynyt aikaa. Tämä treeniohjelma sopii juuri sinulle. Jokaisessa harjoituksessa täytyy pystyä jännittämään pitkäkestoisesti keskivartalon ja lantionpohjan lihaksia.

Meillä on kolmen tasoisia ohjelmia (aloittelijat, keskitaso ja edistyneet), jotta jokainen saisi mahdollisimman paljon hyötyä harjoittelustaan. Tasojen lähtökohtina ovat kehonhallinta, liikkuvuus, voima ja treenikokemus. Tämän ohjelman taso on "aloittelijat". Ohjelma sisältää harjoituksia, jotka useimmat pystyvät tekemään, eikä ohjelma vaadi aiempaa kokemusta. 

Näin luet ohjelmaa: 

Toisto tarkoittaa, kuinka monta kertaa harjoitusta tehdään peräjälkeen, esim. 10 toistoa tarkoittaa, että harjoitus tehdään 10 kertaa peräjälkeen.
Sarja tarkoittaa, kuinka monta kertaa ohjelman mukaiset toistot tehdään, esim. 3 sarjaa tarkoittaa, että toistot tehdään kolmeen kertaan. Jokaisen sarjan jälkeen levätään

3 sarjaa x 10 toistoa tarkoittaa siis, että harjoitusta tehdään 10 kertaa peräjälkeen kolmeen kertaan.

TREENIOHJELMA:

  • Pakaroiden aktivointi mininauhalla 20 askelta/suunta
  • Kyykky 3 sarjaa x 15 toistoa
  • Kierrot harjanvarren kanssa 3 sarjaa x 15 toistoa
  • Aukiveto kuminauhalla 3 sarjaa x 15 toistoa
  • Lantionnosto lattialla 3 sarjaa x 15 toistoa
  • Vatsan sisäänveto vatsallaan 3 sarjaa x 20 s

Lepää 1 minuutti sarjojen välillä.

ELIXIA ei vastaa mahdollisista vammoista tai muista terveysvaikutuksista, jotka voivat aiheutua näiden harjoitteluohjelmien sisältämistä tiedoista. Oman turvallisuutesi vuoksi suosittelemme käymään lääkärissä varmistamassa, että terveytesi on hyvä, ennen kuin aloitat harjoitteluohjelman. Jos olet epävarma, onko tekniikkasi oikea harjoitusta tehdessäsi, voit pyytää neuvoa ELIXIAn Personal Trainereilta.