Perhe

Tavoitteemme on auttaa jäseniämme elämään aktiivista elämää!

Tavoitteemme on auttaa jäseniämme elämään aktiivista elämää!

Jotta onnistuisimme tavoitteessa, olemme luoneet laajan harjoitusvalikoiman, joka sopii sinulle elämänvaiheestasi riippumatta. ELIXIA haluaa auttaa lapsia ja nuoria jo varhaisessa iässä hyville elämäntavoille, kun kyse on hyvän ravinnon ja säännöllisen liikunnan merkityksestä niin fyysiseen kuin henkiseen hyvinvointiin. Lapsen terveys kuvastaa suuressa määrin vanhempien terveyttä ja hyvinvointia.

ELIXIA haluaa luoda liikuntakokemuksia yhdessä koko perheelle tai jokaiselle erikseen. ELIXIA haluaa olla mukana vaikuttamassa ja luoda lapsille ja nuorille hyvin suunniteltua ja soveltuvaa treenausta, jossa pääpaino on liikunnan ilossa ja leikissä. Kaikkia ovat tervetulleita, eikä ELIXIAn lasten ja nuorten tunneilla olla suorituskeskeisiä.

Lasten ja nuorten säännöllisellä liikunnalla on paljon positiivisia vaikutuksia. Hyvinvointi lisääntyy, itsetunto vahvistuu, keskittymiskyky paranee, oppimiskyky kehittyy, lihasvoima ja kunto kasvavat ja rasitusvammojen riski vähenee. Fyysinen aktiivisuus on hyväksi sekä sydämelle että aivoille – ja se on sitä paitsi kivaa! Fyysinen aktiivisuus helpottaa uuden oppimista sekä lapsilla että aikuisilla.

Muita liikunnan hyötyjä lapsille ja aikuisille:

  • Vastustuskyky mm. infektiotauteja vastaan voimistuu.
  • Luusto vahvistuu ja osteoporoosin riski pienenee.
  • Kunto paranee ja aivoinfarktin riski pienenee. Sydämen lyöntivolyymi kasvaa, hapenottokyky paranee ja rasitus- ja leposyke alenee.
  • Lihasvoima kasvaa, mikä lisää kehon rasvanpolttokykyä.
  • Nivelten, nivelsiteiden ja jänteiden kestävyys paranee.
  • Aivoissa endorfiinien eli hyvänolon hormonien tuotanto kasvaa. Ne lieventävät kivuntunnetta, vähentävät masentumisriskiä ja parantavat unenlaatua.
  • Aineenvaihdunta nopeutuu.
  • Verisuonet säilyttävät elastisuutensa paremmin, kalkkeutuvat vähemmän, virtaus paranee ja solut saavat happea nopeammin ja veren kolesterolimäärä pienenee.
  • Verenkierron parantuessa iho on sileämpi ja kimmoisampi.
  • Pohjoismaisten suositusten mukaan lasten ja nuorten tulisi liikkua päivittäin vähintään 60 minuuttia. Liikunnan tulisi sisältää sekä kohtuullisen että hyvin rasittavaa toimintaa. Liikunnan tulisi myös olla mahdollisimman monipuolista, jotta se lisäisi kuntoa, lihasvoimaa, liikkuvuutta, nopeutta, reaktiokykyä ja koordinaatiota.

Lähde:
Riksidrottsförbundet (The Swedish Sports Confederation), Varför idrott och fysisk aktivitet är viktigt för barn och ungdom.

Lue lisää perhe

ELIXIA Kids

Ota lapset mukaan ELIXIAan!

ELIXIA Together

Lapset ja nuoret ovat tervetulleita meille!

ELIXIA Youth

Nuoret ovat tervetulleita meille!

Lastenhoito

Tavoitteemme on auttaa jäseniämme elämään aktiivista elämää!

Harjoittelu raskauden aikana

Raskaus on suurten fyysisten ja henkisten muutosten aikaa, ja erityisen totta tämä on ensimmäisen raskauden kohdalla.