Tabata Upper Body

Tabata Upper Body

Intensiteetti

Koreografia

Kestävyys

Voima

Liikkuvuus

Tasapaino

Rankka ja tehokas treeni alle vartissa.

Vuonna 1997 japanilainen Dr. Izumi Tabata ja hänen tutkijatiiminsä julkaisivat Medicine & Science in Sports & Exercise -lehdessä tutkimuksen, jonka mukaan intensiivisten 4 minuutin intervalliharjoitusten teho voi olla parempi kuin tunnin pituisen matalatehoisen kestävyysharjoittelun.

Tabata-intervallit perustuvat siis saman harjoituksen toistamiseen 20 sekunnin ajan, minkä jälkeen levätään 10 sekuntia. Tämä toistetaan vielä 7 kertaa. Tavoitteena on, että pystyt tekemään harjoituksesta yhtä monta toistoa jokaisen intervallin aikana.

Tabata Upper Body -tunnin harjoitukset keskittyvät nimensä mukaisesti ylävartalon harjoittamiseen ja ovat erinomainen täydennys muille Tabata Online -tunneille.

Kesto 15 min
Ohjaaja Scott Owen
Tarvittava tila 3 m2

Tarvitset

Kettlebells

Kettlebells

Vinyylipäällysteinen kahvakuula. Leveä kahva mahdollistaa otteen molemmilla käsillä.